טיפול בעצירות כרונית

אם יש לך עצירות לתקופה קצרה, הרוקח שלך יכול לייעץ לך להפסיק לקחת משלשלים עד שהצואה שלך תהיה רכה מספיק כדי להיעלם. עם זאת, אם העצירות הופכת לכרונית, ייתכן שיהיה צורך במשלשלים כדי לשקם את המעיים הסדירים ולסלק את הכאבים הקשורים לתנועות מעיים זמניות.

טיפול בעצירות כרונית יכול להתחיל בשינויים תזונתיים ואורח חיים שמטרתם להגדיל את המהירות שבה הצואה נעה במעי

עצירות יכולה להיגרם גם כתוצאה מתרופות נגד כאבים אופיואידים כגון movantik (Naloxegol) ומתילנלטרקסון (Relistor) ההופכות את ההשפעה של אופיואידים על המעי ושומרות על המעי.

אם שינויים בתזונה ובאורח החיים שנועדו להגביר את המהירות שבה הצואה עוברת במעיים לא עוזרים

הרופא שלך עשוי לרשום תרופות או ניתוח. אדם עשוי לרצות לנסות תרופה OTC לרכך את הצואה ולהגביר את תנועות המעיים אם שינויים בתזונה או באורח החיים אינם יעילים. אם תרופות המרשם אינן עוזרות לעצירות כרונית, הרופאים שלך עשויים לרשום תרופות מרשם, במיוחד אם יש לך תסמונת המעי הרגיז.

שינוי תזונה ואורח חיים מומלץ לעתים קרובות כטיפול הראשון לעצירות

במקרים רבים זה יכול לשפר את העצירות ללא צורך בתרופות. אם אתם סובלים מתסמינים בעייתיים של עצירות כרונית, תזונה עשירה בסיבים ותוספי סיבים כגון פסיליום מומלצים לצורות עצירות קלות יותר כדי להקל על תנועת המעיים ולנרמל את תנועות המעיים.

ניסוי מבוקר אקראי קטן (RCT) בדק את היתרונות של תוספי מים בטיפול בעצירות בקרב מבוגרים בגיל העמידה בדיאטה עשירה בסיבים .11 תוכניות אימון אינן משפרות את תסמיני העצירות בקרב תושבי בית או מבוגרים

8-10 חינוך לאורח חיים, כולל פעילות גופנית ועצות להגדלת צריכת הנוזלים והסיבים, עשוי גם להפחית את תסמיני העצירות.

קריטריוני האבחון של רומא III הקריטריונים לאבחון רומא III משקפים את העובדה שלמטופלים הסובלים מעצירות כרונית המבקשים טיפול רפואי בשל חוסר שביעות רצון מתפקוד המעיים שלהם יש תדירות תקינה של צרכים

כאופציה לטיפול רפואי בחולים כשלים או עצירות קשה, יש להשתמש בהליכים כירורגיים ולהמליץ על תסחיף מכני של המעי הגס לחולים עם מעיים איטיים בתוכנית חוקן.

עצירות כרונית מוגדרת כפרשה נדירה הנמשכת שבועות; עבור אחרים

זה אומר מתיחות או קושי בצואה. עצירות מתרחשת בתדירות צואה רגילה, המוגדרת כצואה אחת לפחות שלוש פעמים בשבוע או בתנועות מעיים יומיות. הוא מאופיין בסימפטומים המתרחשים ב -12 החודשים שקדמו למשך שלושה חודשים לפחות. זהו מעבר איטי או עיכוב ממושך של תנועת המעיים דרך המעי הגס ולא מעבר רגיל.

רוב מקרי העצירות יכולים להתרחש לאחר שינויים בתזונה

פעילות גופנית והרגלים וניתנים לטיפול עם תרופות ללא מרשם. אנשים רבים הסובלים ממחלה זו מקבלים כי יש להם בעיה בתנועות מעיים מבלי לפנות לטיפול. במקום ללכת לשירותים כשהצורך מתעורר, אדם יכול להתעלם מהאות מהגוף שלו לשבץ עד שהוא כבר לא מרגיש את הדחף לעשות את צרכיו, מה שיכול להחמיר את המצב.

הסיבה השכיחה ביותר לעצירות בקרב קשישים קשורה במספר גורמים

ביניהם חוסר בתנועות מעיים תקינות, הזדקנות, חוסר תזונה נכונה, חוסר לחות מספקת וחוסר פעילות גופנית נאותה כתוצאה ממחלה או שימוש בסמים. . מחקרים הראו שתזונה עשירה בסיבים מעלה את משקל הצואה ומפחיתה את המעיים במעיים, ותזונה דלת סיבים יכולה להוביל לעצירות.

הוכח כי לא סביר שחולים עם מעבר איטי ותנועות מעיים מופרעות יגיבו לטיפול בסיבים .44 נתונים השוואתיים מצביעים על כך שללקטולוז ולפוליאתילן גליקול (PEG) יש יעילות דומה

עם שכיחות נמוכה יותר של הקאות ונפיחות. הקשורים לאחרונים. 45-46 PEGs מספקים הקלה יעילה ויעילה בחולים עם עצירות. קולכיצין יכול להגביר את תדירות המעיים, אך לעתים רחוקות הוא נקבע כתרופה לעצירות כרונית. זה יכול להיות שימושי בחולים עם עצירות המדווחת על עצמה, וזה לא נדיר מספיק כדי להקים צואה ולצואה קשה וגשושית.

הירשם לניוזלטר

דילוג לתוכן