מהו הסכם ממון וכמה עולה הסכם ממון? 

 

הסכם ממון הוא הסכם משפטי שנועד להסדיר את יחסי הרכוש בין בני זוג, הן במהלך חיי הנישואין והן לאחר פרידה או פטירה. חשיבותו של הסכם ממון באה לידי ביטוי במקרים רבים, ובמיוחד במצבים בהם לאחד מבני הזוג יש נכסים רבים או עסק פרטי לפני הנישואין.

הסכם ממון להגדרת הרכוש של בני הזוג

הסכם הממון מגדיר בבירור את הרכוש הנפרד והמשותף של בני הזוג, ומסדיר כיצד יחולקו הנכסים במקרה של גירושין או פטירה. בהסכם ניתן לקבוע הסדרים ייחודיים כגון הכללת רכוש עתידי או זכויות לחלוקת הרכוש הפרטי, התייחסות לרכוש מכל מקור שהוא, זכויות במוניטין עסקי וכדומה.

לעיתים קרובות, הסכמי ממון גם כוללים הוראות ביחס לדמי מזונות עתידיים לבן/בת הזוג, חלוקת חסכונות פנסיה, כתובה ועוד סעיפים רלוונטיים. בדרך זו, מונעים חילוקי דעות ומריבות עתידיות בנושאים רגישים אלה.

הליך יצירת הסכם ממון

הליך כריתת הסכם הממון כולל ייעוץ משפטי נפרד לכל אחד מבני הזוג, דבר החשוב להבטחת אינטרסים שוויוניים. לאחר מכן, עורכי דין מגבשים את ההסכם המותאם באופן ספציפי לצרכים של הזוג, ומקפידים לכלול בו את כל הפרטים הרלוונטיים ולנסח את הסעיפים ביתר בהירות.

כמה עולה הסכם ממון?

לשאלה כמה עולה הסכם ממון, עלותו של הסכם ממון יכולה להשתנות במידה רבה בהתאם למספר גורמים: מורכבות ההסכם, יקר הנכסים והעסקים המעורבים, מספר הפגישות והדיונים הנדרשים וכמובן השכר של עורכי הדין.  עם זאת, בממוצע, למשפחה רגילה ללא עסקים גדולים או נכסים מורכבים, הסכם ממון מסודר יכול לעלות בין 5,000 ל-15,000 שקלים.

סיכום

לסיכום, יש לזכור כי הסכם הממון הוא למעשה ביטוח עבור העתיד. עלותו המקורית היא נמוכה בהרבה לעומת היקף הסכסוכים והליכים משפטיים יקרים שעלולים להיגרם בהיעדר הסדר ברור של יחסי הרכוש. לפיכך, הסכם ממון הוא צעד חכם עבור זוגות רבים, בייחוד כאלה עם נכסים משמעותיים או מקורות הכנסה שונים.

 

הירשם לניוזלטר

דילוג לתוכן