מהי מקלדת שליטה לאולפן

מקלדות MIDI מגיעות בגורמי צורה שונים ובטווחי מחירים, אך להלן כמה ממקלדות MIDI המועדפות עלי מתחת ל 200 דולר, המכסים מגוון רחב של פונקציות, החל מקלט קלט חירום וכלה בבקרות מתקדמות. Keylab הוא מקלדת / בקר MIDI נוספת המתמקדת בייצור מוסיקה. חלקם מיועדים להזנת פתקים פשוטה, בעוד שאחרים יכולים לשלוט בחומרה מסוימת באולפן.

בקרי MIDI בולטים ללא מקלדת כוללים את Akai MPC40 ו- Novation Launchpad S. הרשימה נמשכת, אך כדאי לבדוק את התוכנה הכלולה המצורפת לכל מוצר. כמקלדת / בקר, ניתן למפות את ה- MPK Mini באופן ידני ל- DAW לבחירתך.

מקלדת MIDI טובה מעבירה את ההקלטה שלך לרמה אחרת והיא אולפן חיוני

כך שכל מה שיש לך בסביבה באולפן עובד. ניתן להשתמש במקלדות ובקרי MIDI מסוג USB על מנת לשלוט על FL Studio. בעת הקלטת ביצועים עם מקלדת, הגדר מקלדת / בקר MIDI ב- DAW והקליט. אינך צריך לקנות בקר MIDI מיוחד עבור FLStudio כל עוד הוא תואם לבקרי MIDI הסטנדרטיים.

אם כבר יש לך מקלדת MIDI ואתה זקוק לשליטה רבה יותר בפרמטרי הסאונד

אינך זקוק לבקר שיש בו רק את הביטים המטורפים. אם אתה משתמש ב- Ableton Live, יש לך גישה לבקר משולב – מובנה ב- Ableton Live – עם בקרי MIDI הסטנדרטיים. כשאתה קונה את בקר ה- MIDI הראשון שלך, בין אם לייצור ובין אם ללמוד כיצד לנגן במקלדת, בקר פשוט בעלות נמוכה יעשה. אם אתה רוצה להלחין הופעות חיות או מוזיקה במחיר שפוי באולפן, אתה צריך לחפש מקום אחר.

אם תקבל מקלדת MIDI עם מקשים משוקללים וכפתורים מושלמים

תצטרך להשקיע הרבה יותר כסף כדי להשיג משהו כמו ה- Komplete Kontrol S88. אף על פי שמקלדת המדי זולה בהרבה מפסנתר אמיתי (שעולה בדרך כלל יותר), חסרים לה כמה כפתורים הניתנים להקצאה, שיעזרו להם להפיק מוזיקה כמו אלקטרוניקה.
למידע מורחב אודות מקלדת שליטה לאולפן נא לגשת לאתר audiovideo.co.il

עם זאת, ישנם גם מפיקים שאולי כבר יש להם מקלדת גדולה יותר באולפן. אם אתם מחפשים מקלדת בקר MIDI פשוטה וזולה, אך עדיין רוצים לנגן בצורה מאוד אקספרסיבית, עליכם להעיף מבט ב- Komplete Kontrol S88.

בהתאם למדריך זה, אנו נעסוק בעיקר במקלדות MIDI, אך אם אתה מתכנן להשתמש בהם בשידור חי או מתכנן שלא יהיה קבוע באולפן הביתי שלך, אנא קרא את הסעיף הבא למידע נוסף על רכישת מקלדת MIDI לבקר לאולפן שלך או אפילו רק לאולפן.

רוב המקלדות והבקרים המיני מציעים מקלדת בקר MIDI עם מגוון מקשים וכפתורים לבקרי MIDI שונים. בקרי MIDI מקצועיים ומקלדות כוללים לרוב גם מחוונים ומחליקים המווסתים כפתורי MIDI שונים, המשמשים לעיתים קרובות לשליטה באפקטים של DSP.

הסתכלות במקלדת MIDI אמורה לתת לך מושג כמה פקדים נוספים יש לך, אך כמשתמש ב- Ableton Live אתה צריך לחפש מקלדת או בקר שישחק עם הרגשות האלה.

סדרת ה- Novation Launchkey

היא חלק בלתי נפרד מעולם המקלדות של MIDI, ובשל מחירה וניידותה, בחירה טובה עבור משתמשי FL Studio שרוצים אולפן ייצור רב-תכליתי ונייד. זרימת עבודה בשליטה היא הסיבה לכך שסדרת KeyLab הייתה אחת הטובות בשוק מזה שנים ומוכרת מקלדות ובקרי MIDI. זהו בקר Midi חזק ואמין שמושך את כל העיניים, אך יש לו חולשות. בפרט, הוא פשוט קטן מדי למגוון הפונקציות הנדרשות, כגון בקרות MIDI וממשק MIDI.

מובנה בבקר קומפקטי, אין לו גם מסך מובנה, מה שהופך אותו לא מתאים לשימוש בסביבת סטודיו איכותית.

רשימות קלט לזיהוי מכשירים שניתן להשתמש בהם לשליטה על MIDI ב- FL Studio

אך שים לב כי ייתכן שתצטרך ממשק MIDI. ברוב המקלדות יש מחבר MIDI בן 5 פינים, כך שתוכל לחבר את המקלדת ישירות לבקר כדי שתוכל להשתמש בבקר MIDI. מקלדות מסוימות יכולות להשתמש בבקרי MIDI, וחלקם משתמשים בהם כחלק ממערכת הבקרה שלהם, כמו למשל מקלדת FPGA. מבחינה טכנית, אתה יכול להשתמש בבקרי MIDI ובמקלדות כדי ליצור מוזיקה בקלות או להפיק מוזיקה באולפן או באולפן הביתי. בין אם אתה מוזיקאי חדש או ותיק, אתה רוצה לנצל את המירב מהתרגול, ההופעה שלך, ההלחנה המוסיקלית וכו '. אתה זקוק למקלדת MIDI טובה, בין אם אתה מפיק או סתם עושה מוזיקה. אם אתה צריך לקחת שליטה מלאה על זרימת העבודה שלך גם באולפן וגם על הבמה, אז אתה זקוק למקלדות MIDI הטובות ביותר המציעות עולם של צדדיות ודינמיקה.

כדי לקרוא פרטים נוספים בנושא של חנות אונליין לציוד אולפני באפשרותך לגלוש לאתר audiovideo.co.il

הירשם לניוזלטר

דילוג לתוכן