מה היא הדברה ירוקה?

אמנם חומרי הדברה הם כימיקלים המיועדים להדברת חרקים ומזיקים אחרים, אך לא נכון לומר לצרכנים שהם מסוכנים לבני אדם ולחיות מחמד. המפתח לשימוש נכון בחומרי הדברה הוא להיות כמה שיותר מודעים לסיכונים וליתרונות הפוטנציאליים של השימוש בהם ולדעת בדיוק מהו המזיק או המחלה שגורמים לבעיה. אם יש צורך בהדברה, בחר באלה שיעילים נגד מזיקים ומהווים את הסיכון הנמוך ביותר לבריאות האדם ולסביבה. עליית החקלאות האורגנית המוסמכת העלתה שאלות לגבי אילו סוגי חומרי הדברה ניתן להשתמש, מאיפה הם באים והסיכונים שהם מהווים בין היתר לאנשים, למאביקים ולאיכות הסביבה.

למרות שלקוטלי מזיקים יש מספר פרוטוקולים לשימוש אחראי ויעיל

על ההנהלה המקצועית לוודא כי נעשה שימוש בחומרי הדברה באזורים איתם הם מתקשרים כראוי. מומחים מבטיחים כי נעשה שימוש בחומרי הדברה באזור המספק אוורור תקין ומספק וכי משתמשים בו בצורה הנכונה לשליטה על המזיק שיש לשלוט עליו. לבסוף, בבחירת הדברה, זכרו כי שלבים מסוימים של מזיק נשלטים רק על ידי סוגים מסוימים של חומרי הדברה, כגון קוטלי עשבים, קוטלי פטריות וקוטלי עשבים – חומרי הדברה עמידים.

כדי להגן על בריאות האדם ועל הסביבה, הדברה מקצועית בוחרת בחומר ההדברה הפחות רעיל הפותר את כל בעיות הדברה.

אם אתה רוצה הדברה חזקה שהורגת חרקים באופן מיידי

תרכיז הדברה טבעי SNS 203 הוא הבחירה הראשונה שלך. אם אתה עדיין נאבק בחרקים מתמשכים כגון ג'וקים, יש אלטרנטיבה בטוחה לריסוס חומרי הדברה כימיים. אל תפסיק להרוויח את מקומך ברשימת ההדברה הביולוגית – אתה יכול להשתמש בחומרי הדברה ביולוגיים כפי שהיית עושה עם חומרי הדברה מסורתיים, כל עוד הם לא מחליאים אותך כאשר מרססים על הבית או הגינה שלך.

ניסויים בשבדיה בדקו חומרי הדברה שאושרו ביולוגית

מה שאומר שהם לא הראו כי תזונה אורגנית מפחיתה למעשה את ריכוזי ההדברה הכוללת, אך נקשרה לעלייה בשימוש בחומרי הדברה כגון SNS 203 תרכיז הדברה טבעי. בדוק את המאמר שלנו גינון אורגני 101 וראה כיצד משתמשים בחוות אורגניות על ידי שיחה עם חקלאים אורגניים אמיתיים בנושא. אם יש לך שאלות בנוגע להדברה, אל תהסס לשאול אותן בתיבת ההערות שלנו. לקבלת טיפים בנושא בטיחות הדברה, פנו למכון הלאומי למדעי בריאות הסביבה (NIEHS) ולמינהל המזון והתרופות האמריקני.

יש להשתמש באותיות רישיות בתווי הדברה

כדי לתאר את הרעילות של מוצר הדברה מסוים. לדוגמא, כאשר המונח "לא רעיל" מוחל על חומר הדברה, הוא עלול להטעות, מכיוון שהוא מרמז שעל ההדברה להיות בעלת רעילות מסוימת בכדי להרוג מזיקים. מחקרים של המכון הלאומי למדעי הבריאות הסביבתית (NIEHS) ומנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הראו כי מה שמכונה חומרי הדברה "המופיעים באופן טבעי" כגון SNS 203 יכולים להשפיע לרעה על הסביבה והבריאות, תלוי מינון והקשר.

חקלאים שאינם משתמשים בקוטלי עשבים סינתטיים

קוטלי חרקים או קוטלי פטריות בגידולים שלהם יכולים להשתמש בחומרי הדברה, ממש כמו חקלאים אורגניים – ללא תווית. תווית זו מציינת את כמות ההדברה המשמשת באזור מסוים ואת רעילות ההדברה לסביבה.

שנית, עליכם לשאול את חברת p – control מה הפירוש ואילו שיטות וחומרים משמשים להדברת מזיקים. השורה התחתונה היא שלפני שתעסיקו חברת הדברה ירוקה, עליכם לבדוק היטב את הפרסום שמציעים לחברה ואת טיב מוצריה.

המוצרים הבאים נחשבים לחומרי הדברה ביולוגיים והם בטוחים לשימוש על ילדים וחיות מחמד, כמו גם על בעלי חיים, צמחים ובעלי חיים אחרים.

הדבר הראשון שצריך לדעת

הוא שגם מזון שכותרתו 'נטול חומרי הדברה' אינו ממש נטול חומרי הדברה. במקרים מסוימים, השימוש בחומרי הדברה טבעיים ואורגניים עלול להזיק לסביבה יותר מאשר עמיתיהם הסינתטיים. לחומרי הדברה טבעיים יתרונות רבים על פני סינטטיים וחסכוניים יותר – באופן כללי, בהתחשב בעלויות הסביבתיות של חלופות כימיות. ישנם חומרי הדברה שנבדקו על רעילות, כגון גליפוסט, חומר ההדברה הנפוץ ביותר בארה"ב. מחקר של אוניברסיטת גואלף מראה גם שהוא אחד מעשרת חומרי ההדברה הרעילים ביותר על פני כדור הארץ.

חומרי הדברה נועדו להיות רעילים למזיקים עליהם הם שולטים

בין אם הם חרקים ובין אם לא, כפי שהיו במשך אלפי שנים, והם אחראים למותם של מיליוני אנשים ברחבי העולם בכל שנה תוצאה של שימוש בחומרי הדברה. השימוש בחומרי הדברה באופן כללי מדאיג, מכיוון שמדענים מצאו ששילוב של שניים או יותר חומרי הדברה יכול להיות יעיל יותר משימוש בכל הדברה בודדת. אם אתה לא רוצה לטרוח להכין בעצמך חומרי הדברה ירוקים, ישנם כמה מוצרים ממותגים שבהם תוכל להשתמש כדי להדביר ביעילות את המזיקים. ייצור הדברה משלך יכול לא רק להיות פשוט למדי, אלא גם זול בהרבה – יעיל וידידותי יותר לסביבה – מאשר הדברה סינטטית. הדברה תוצרת בית יכולה להיות זולה כמו 10 דולר, יקרה כמו הדברה מסחרית, או אפילו פחות.

הירשם לניוזלטר

דילוג לתוכן