נוודים דיגיטליים בארץ

בממוצע, לנוודים דיגיטליים יש תקציב חודשי גבוה מההכנסה הממוצעת של אזרחים ב -5% המדינות המובילות בהן נוודים דיגיטליים מעדיפים להיות נוודים, וזה יוצר פוטנציאל גבוה להשפעות כלכליות נטו חיוביות על המדינה המארחת והכלכלה המקומית על ידי מתן אפשרות שיגורו לצמיתות בארץ.

בהתבסס על נתוני המדינה העדכניים ביותר הזמינים עבור מדינות עם אשרות עבודה מרחוק

אתר ההשוואה InsureMyTrip מצא כי נראה כי נורבגיה היא המדינה הטובה ביותר לנוודים דיגיטליים, עם 7.88 מתוך 10. נורבגיה השיגה טוב בכל הקטגוריות. : אורך ויזת עבודה למרחקים (10), קבלת נוודים (91%), אושר (99%) ומהירות אינטרנט (74%). מקסיקו, לעומת זאת, הייתה המדינה השנייה הכי טובה כנווד דיגיטלי, עם ציון גרוע של עלויות ויזה (1.0), עלויות לינה (9.75) ומשך אשרת עבודה למרחקים ארוכים (9.72).

לאחר שהשתחררה לעבודה בברמודה

ויזת הנוודים הדיגיטלית היא הרחבה של תוכנית המגורים הישנה המאפשרת לנוודים דיגיטליים ולעובדים מרוחקים להישאר עד שנה במדינה. ויזת פרילנסר חדשה בשם Zivno מאפשרת לנוודים דיגיטליים לחיות ולעבוד שנה באיסלנד ומציעה אפשרות הארכה. לנוודים דיגיטליים באיסלנד קיימת גם תוכנית אשרת עובדים מרחוק לטווח ארוך, שאינה דורשת ויזה בכניסה לאיסלנד אך אינה זמינה למי שחברים באזור הכלכלי האירופי, באיגוד הסחר החופשי האירופי או באיחוד האירופי.

אינדונזיה

ביתו של אי החגים באלי, מתכננת להציע נוודים דיגיטליים ועובדים מרוחקים אשרות להתגורר ולעבוד במדינה עד חמש שנים. דומיניקה (אין להתבלבל עם הרפובליקה הדומיניקנית) היא מדינה קריבית נוספת שהציגה אשרת Work-by-Natur משלה המאפשרת לעובדים מרוחקים (נוודים דיגיטליים או פרילנסרים) לחיות, לעבוד וליהנות בחיק הטבע במשך 18 חודשים. הטריטוריה הבריטית של אנגווילה הציגה גם ויזה מיוחדת משלה לנוודים דיגיטליים המעוניינים לעבוד מהבית ביעד האי היפהפה הזה בקריביים.

אתר השוואת ביטוחי הנסיעות InsureMyTrip בדק את הנתונים הלאומיים העדכניים ביותר לגבי אשרות עבודה מרחוק

כדי להעריך את ההזדמנויות הטובות והגרועות ביותר לנוודים דיגיטליים. שני צרכים [1] – יעדי תיירות שרוצים למשוך מבקרים ולמזער את הסיכון להתפרצות, ועובדים שרוצים להימלט מבתיהם וממקומות העבודה שלהם – מתקבלות על ידי מדינות המציעות מה שמכונה אשרות נוודות דיגיטליות. מדינות רבות מקוות שמה שמכונה "אשרות נוודים דיגיטליים", "אשרות עבודה מרחוק" ו"ויזות מקצועיות "יניבו הכנסות ויעזרו לקזז את הכנסות התיירות שאבדו מהמגיפה.

אשרת נוודים דיגיטלית

היא מסמך או תוכנית המעניקה למישהו את הזכות לעבוד ולהתגורר בארצו. בתיאוריה, אדם בעל אשרת תייר אינו יכול לעבוד אם הוא עוסק בפעילות תיירותית, אך אשרת נוודים דיגיטלית פירושה כי בעלו יכול לעבוד במדינה בה הוא עובד.

חוקי הויזה ברוב המדינות אינם מיועדים להתמודד עם המעמד החדש הזה של נוודים מודרניים החיים ועובדים בכל מקום בעולם

נוודים מנסים להכשיר את שהותם על ידי לקיחת משרות חלקיות, לימוד אנגלית או השתתפות בקורסים באוניברסיטה במדינה המארחת שלהם. ברוב המדינות הנוודים הם דיסקרטיים ואינם לוקחים עבודות מאנשים מקומיים, והרשויות מעלימות עין מעבודתן.

לדוגמה

ברבדוס וברמודה, יחד עם מדינות אחרות ברחבי העולם, הציגו תוכניות אשרת עבודה מרחוק. זוהי תופעה חדשה יחסית, אך מדינות שהציגו אשרות נוודים דיגיטליות כדי למשוך עובדים מרוחקים ניבאו על ידי הטכנולוג היפני צוגיו מאקימוטו לפני 20 שנה. הוא כתב כי עבודה מרחוק מאלצת את האומות להתחרות על אזרחים וכי הנוודות הדיגיטלית תעורר ירידה בחומרנות ולאומיות.
למידע מורחב בתחום של נוודים דיגיטליים בארץ כדאי לגלוש לאתר money-time.co.il

נוודים דיגיטליים

עובדים מרוחקים ויזמים העובדים ב -95 מדינות, כולל בריטניה, איטליה, ספרד וארצות הברית מוזמנים להגיש בקשה לתכנית ג'ורג'יה, המאפשרת לך לחיות ולעבוד במדינה עבור שָׁנָה. תכנית הנוודים הדיגיטליים של מדינת האי, המכונה חותמת ברוכים הבאים לברבדוס, הציגה ויזה המאפשרת למבקרים לעבוד במשך שנה. Nomad Digital Residence (NDR) היא תוכנית ויזה לטווח ארוך המציעה לעובדים מרוחקים שני איים למשך שנתיים.

מדינות ברחבי העולם לוקחות זמן להבין כיצד לכלול אותן במדיניות הויזה שלהן וליישם להן כללים וויזות ספציפיות

משלחות דיפלומטיות צריכות להיות מסוגלות לספק מידע על נוודים עובדים, אפשרויות ויזה וסיוע. תוכנית הוויזה SMART שלה כוללת משקיעים, מנהלים, יזמים ויזמים שרוצים לעבוד מרחוק ולהתגורר במדינה עד ארבע שנים.

עובדים מרחוק אינם צריכים מצד אחד להגיש בקשה לאשרת עבודה מסורתית הדורשת חוזה או מכתב הזמנה במקרים רבים

נוודים דיגיטליים, במיוחד בנות, יכולים לעבוד לשהייה ארוכת טווח בהרבה מדינות שונות ללא אשרת תייר. ברבדוס היא אמנם לא המקום הזול ביותר לחיות בו, אך היא זולה יותר ממדינות קריביות אחרות ומציעה כיום אשרות עבודה מרחוק.

הוא ייסד את Wifi Tribe, קהילה של אנשי מקצוע נוודים החיים, עובדים ונוסעים ברחבי העולם. כף ורדה וקייפ ורדה קבוצה קטנה של איים הנמצאים באפריקה וידועה לדובריהם הפורטוגזית, הציגה מערכת ויזה חדשה שהופכת אותה לאחד היעדים הטובים ביותר לנוודים דיגיטליים הרעבים לחיי אי רגועים.

הירשם לניוזלטר

דילוג לתוכן