פסי האטה מפלסטיק לבטיחות וסדר בתנועה

פסי האטה נועדו בכדי לשמור על הבטיחות בחניונים או סיבובים מסוכנים ולהוריד מהירויות נמוכות של 40 קמ"ש או פחות. דבשות מהירות (המכונות גם דבשות דרכים, גלים [19],

רמפות מהירות, מכשירים מרגיעים תנועה מעוגלת) שימשו להפחתת מהירות ונפח הרכבים בכבישי מגורים. גיבנת הם מקומות על הכביש שמאטים את התנועה על ידי התקנת סדרת גיבנוניות כדי למנוע מכוניות לנסוע במהירות מעל הגיבנת.

למה משמשים פסי ההאטה בחניונים ?

כדי להרים או להוריד רכבים. נהגים איטיים שנוהגים במהירות המותרת או מתחת להם עשויים אפילו לא להבחין במהמורות. השימוש במגבלות מהירות אינטליגנטיות אינו מועיל רק לנהגים,

אלא גם מפחית את תופעות הלוואי הקשות ביותר של מגבלות מהירות מסורתיות: זיהום יתר ובזבוז דלק.

ישנם מספר מחקרים המעידים שפסי האטה על אמצעים להפחתת מהירות ביחס לסימון הכביש והשפעתם על התנהגות הנהג. Maroney and Dewar (1988) ערכו ניסוי בשטח כדי להעריך את ההשפעות של סימון צולב על מהירות הנהיגה [17].

שלטי אזהרה הוצבו בפינות כדי להזהיר את הנהגים להפחית את המהירות המתקרבת לעיקול. קווים רוחביים נמתחו במרווחים קצרים יותר ויותר כדי ליצור תגובה מדאיגה לאשליה של תאוצה ברכב.

מיקום בכביש נועד להשפיע על מהירות ומיקום הרכב בנתיב

פסי האטה לחניון יכולים להיות מצילי חיים ועזרה לנהגים להתמצא בשטח החניון.

הכותבים ערכו מחקר שדה תלת פאזי שכלל מדידות מהירות לפני ההתקנה, במהלך ההתקנה ושישה חודשים לאחר ההתקנה.

לאחר אמצעי הסימון הגיעו החוקרים למסקנה שרק רצועות ראמפ הורידו מהירות, בעוד שסימני עצת השיפור שיפרו את מיקום הנתיב.

 

הירשם לניוזלטר

דילוג לתוכן