תרגילי קיגל לחיזוק שרירי רצפת האגן

 

תרגילי קיגל, הנקראים על שמו של ד"ר ארנולד קיגל שהיה חלוץ בפיתוחם, הם סט של תרגילים שנועדו במיוחד לחיזוק שרירי רצפת האגן. שרירי רצפת האגן הם קבוצה של שרירים התומכים בשלפוחית ​​השתן, הרחם והרקטום וממלאים תפקיד מכריע בשמירה על שליטה במעי ושלפוחית ​​השתן, כמו גם בתפקוד המיני. תרגילי קיגל מכוונים לשרירים אלו וניתן לעשות אותם על ידי גברים ונשים כאחד.

תרגילי קיגל וזיהוי השרירים הנכונים

המטרה העיקרית של תרגילי קיגל היא לשפר את הכוח, הסיבולת והקואורדינציה של שרירי רצפת האגן. זה מושג באמצעות סדרה של התכווצויות והרפיות של השרירים. כדי לבצע תרגיל קיגל, יש לזהות תחילה את השרירים הנכונים. ניתן לעשות זאת על ידי ניסיון לעצור את זרימת השתן באמצע הזרם במהלך מתן שתן. לאחר זיהוי השרירים הנכונים, ניתן לבצע את התרגיל בכל מצב, כגון ישיבה, עמידה או שכיבה.

כדי לעשות תרגיל קיגל, האדם צריך להתכווץ ולהרים את שרירי רצפת האגן, כאילו מנסה להחזיק שתן או גזים. חשוב להתמקד בלחיצה והרמה של שרירי רצפת האגן מבלי למתוח את הבטן, הישבן או הירכיים. יש להחזיק את הכיווץ למשך מספר שניות, ולאחר מכן להרפות את השרירים לחלוטין. יש לחזור על מחזור זה של כיווץ והרפיה מספר פעמים ברציפות.

ביצוע תרגילי קיגל בכל זמן ומקום

תרגילי קיגל יכולים להתבצע בכל זמן ובכל מקום, שכן הם דיסקרטיים ואינם דורשים ציוד מיוחד. תרגול קבוע של תרגילי קיגל, לפחות שלוש פעמים ביום, יכול להוביל לשיפור כוח ותפקוד השרירים לאורך זמן. תרגילים אלו מועילים למצבים שונים כגון בריחת שתן, בריחת צואה, צניחת איברי האגן והפרעות בתפקוד המיני.

חשוב לציין שאמנם תרגילי קיגל יכולים להועיל, אך מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע רפואי או פיזיותרפיסט רצפת האגן לפני תחילת שגרת אימוני קיגל. הם יכולים לספק הדרכה לגבי טכניקה נכונה, המלצות מותאמות אישית, ולהבטיח שהתרגילים מבוצעים בצורה נכונה ובטוחה.

 

הירשם לניוזלטר

דילוג לתוכן